itSM.lt Meniu Procesinis valdymas Naudingos nuorodos Naudotojo meniu
|
Mažo paveiksliuko kainaIš pažįstamų dizainerių neretai tenka išgirsti istorijas apie tai, kaip kokia nors naujai susikūrusi firma užsako pas juos interneto svetainę, o kartu paprašo sukurti ir įmonės logotipą. Paprastai užsakovai logotipo prašo, kaip priedo, nemokamo bonuso. Kitus kartus tenka išgirsti, kaip kažkokios naujos įmonės vadovas pasibaisi, išgirdęs, kad dizaineris už logotipo sukūrimą užsiprašė 2000 litų. "Kaip galima už kelias raides prašyti tokios sumos, mums čia visą svetainę dvigubai pigiau sukurt žadėjo, o tas logotipas taigi tik kamputyje matomas?" Žinoma, logotipas teužima internetinio puslapio kamputį, mažą vizitinės kortelės plotelį, kraštelį firminio blanko, nepadeda geriau rašyti firminiam tušinukui, o kai įmonė sugalvoja parduoti savo seną mašiną, papuoštą tuo logotipu, jis tiktai trukdo. Bet užduokite sau paprastą klausimą: kas yra mano įmonė, kaip ją atpažįstu? Ką pagalvoja potencialus klientas, pamatęs mano firmos pavadinimą? Ar išvis koks nors klientas mano įmonę atpažįsta? Kodėl kažkas į mano įmonę turi atkreipti dėmesį, o paskui dar ir jos neužmiršti? Logotipas - tai ženklas, kuriuo mes pažymime įmonę - tam, kad ji būtų ne šiaip įmonė, o visų pirma "kažkas". Kažkas, kas yra daugiau, nei paslaugas teikianti bendrovė, kažkas, kas yra daugiau, nei prekių gamintojas. Kažkas, kas yra ne šiaip kažkas, o įmonė, reprezentuojama logotipo. Klientas mato ne anonimus, o realią įmonę. Reali įmonė turi būti atpažįstama ir įsimenama. Ką įsimena klientas? Įmonės darbuotojus, geografinę įmonės vietą, parduodamą produktą? Darbuotojai keičiasi, vieta - irgi. Keičiasi ir produktas, negana to, daugmaž tą patį produktą juk siūlo ir dešimtys ar šimtai konkurentų. Kodėl klientas turi įsiminti jus, būtent jus? Ir išvis, kaip jis jus įsimins? Pagal Brandz duomenis, Google prekės ženklo kaina 2010 pasiekė 114 milijardų dolerių. IBM ženklo kaina - 86 milijardus. Apple ženklo kaina - 83 milijardus. Tiek kainuoja logotipas. Ženkliukas, kuris klientams leidžia atpažinti įmonę. Taip, Google, Microsoft, Coca Cola ar kiti gigantai - tai milžiniškos kompanijos, kurių metinės pajamos gali lenkti netgi Lietuvos biudžetą. Bet pagalvokit paprastai: jei jūsų įmonė dar tik startuojanti, prekės ženklas taps esminiu dalyku, kurio dėka klientai jus atsimins. Net ir 10 tūkstančių litų už logotipą naujai įmonei - labai nedidelė kaina. -- Ričardas Savukynas, 2010 |
Raktažodžiai
|