itSM.lt Meniu Procesinis valdymas Naudingos nuorodos Naudotojo meniu
|
Vadybos pagrindų testas - rezultataiJau netoli 100 žmonių padarė geros vadybos pagrindų testą, tad matyt norėtumėt sužinoti ir rezultatus bei statistiką. Išsyk pasakysiu, kad tikslių atsakymų neduosiu: testas šitaip prarastų prasmę tiems, kas dar nebandė savęs. Kita vertus, paprastas teisingų/neteisingų atsakymų sąrašas mažai, ką duotų: kaip ir aritmetikoje, taip ir vadyboje svarbesnis yra bendras supratimas, o ne informacija apie tai, kad "2+2=3" buvo neteisingas atsakymas. Testas išties nėra rimtas - jis netikrina jūsų išsilavinimo, o tik bendrą požiūrį ir supratimą, gal šiek tiek - ir praktinę vadovavimo patirtį. Visgi teste yra nemažai tikslingų spąstų, į kuriuos galite pakliūti, netgi turėdamas patirties. Specialiai taip testas ir buvo kurtas - kad būtų įdomus, lengvas, suprantamas ne tik vadovams ir kartu sukeliantis minčių. Gerą rezultatą gali gauti ir žmogus, kuris nėra vadovavęs, kita vertus, kai kuriems vadovams šiame teste irgi gali nepasisekti. Vadybos klausimų analizė1. Kokios svarbiausios vadovo funkcijos?Dauguma žino, kad vadovas - tai koordinatorius, atsakantis už savo pavaldinius. Bet daug mažiau žmonių susimąsto, kad vadovas turi dar ir užtikrinti, kad jo padalinys gerai sąveikautų su kitais įmonės padaliniais. Bene dažniausia "gyvenimiška" atsakinėtojų klaida - kad vadovas privalo pakeisti pavaldinius darbe. Jei taip manote - pagalvokite apie tai, kaip kažkuris iš troleibusų parko vadovų sėda už vairo vietoj susirgusio darbuotojo - vargu, ar tai bus efektyvus sprendimas. 2. Kokie būna procesai pagal sąveiką?Žinoma, galim tarti, kad yra vienkartiniai procesai - projektai, o yra šiaip daugkartiniai ar netgi su laiku susiję... Bet čia svarbesnė mintis apie tai, kaip procesai sąveikauja vienas su kitu. Yra reaguojantys procesai, kurie nekuria kažkokių naujų įvykių, o tik apdirba išorinius signalus, gautus iš kitų procesų (prisiminkim Incidentų valdymą), o yra ir tokių, kurie kitiems procesams skirtus įvykius sukuria patys (prisiminkime Problemų valdymą). Daugelis procesų turi ir vienų, ir kitų savybių, o paversti jau esamą procesą aktyvesniu - sudėtingas, tačiau labai daug naudos atnešantis uždavinys. 3. Kas yra raktinė persona?Kas skaitė itSM.lt blogą - tur būt jau žinote, kas yra raktinė persona. Dažniausiai tai ne tas žmogus, kurį įmonėje dauguma laiko kritiškai svarbiu - greičiau priešingai. Ir juolab tai ne vienas iš vadovų. 4. Kam reikalingas kokybės valdymas?Kaip ir verta tikėtis, dauguma galvoja, kad kokybės valdymas reikalingas tam, kad gaminti tragiškai brangias ir elitines prekes. Čia tik galėčiau priminti: kokybės vadyba - tai visapusiškas veiklos optimizavimas. Visgi netoli pusės atsakinėjusiųjų žino, kad esminiai dalykai, kuriuos duoda kokybės vadyba - tai realų verslą atspindinti apskaita, sutaupytos lėšos, optimizuoti finansai. 5. Kam reikalinga išsami apskaita?Nuostabu, kiek daug žmonių žino, ką gali duoti gerai organizuota menedžmento apskaita. Nuostabu ir tai, kiek nedaug įmonių tokią apskaitą išvis turi. Tai, ko gero, vienintelis testo punktas, kur geras atsakinėjusiųjų supratimas visiškai neatspindi dažnai niūrios realybės. 6. Kaip pagauti demagogą?Atsakymo į šį klausimą nerasite jokiame vadybos vadovėlyje. Klausimo esmė - ar sugebate vertinti situaciją objektyviai ir nufiltruoti demagoginius pareiškimus? Vos nepilni 8 procentai atsakiusiųjų sugebėjo nustatyti, kas yra bjaurus demagogas, vengiantis darbo ir atsakomybės. Trečdalis tikisi, kad šituo reikalu užsiims aukštesnė vadovybė. Jei norite teisingo atsakymo - pagalvokite, kas iš vadovų atsakingas už savo padalinio veiklos gerinimą - tas, kas skundžiasi, ar tas, kas jam vadovauja? 7. Kaip atsekti slaptas problemas?Šis klausimas primena ankstesnį. Geras pardavėjas ar patyręs demagogas moka viską apversti aukštyn kojomis. Galėtume net prisiminti NLP, bet būna ir paprastesnių atvejų. "Dirbame lanksčiai", "mūsų procesai veikia įdomiai", "darbai organizuojami įvairiai" - vienos iš tipiškiausių frazių, pagal kurias galima šį tą sužinoti apie realią padėtį. Tikrinti tiekėją pakartotinai ir dar leisti tam pinigus - pats dažniausias, bet tikrai prastas pasirinkimas. 8. Kokias esmines sritis turėtų kontroliuoti įmonė?Tai gan bendras klausimas, kurį nesunkiai galėtų atsakyti tie, kas yra domėjęsi Balanced Scorecard idėjomis. Keblesnis, papildomas punktas - tik vienas: jį tikrai pažymėsite, jei prisiminsite mokesčių bei įstatymų įdomybes, ar tai, kokią Lietuvos vežėjų katastrofą neseniai sukėlė Rusijos valdžia. Pastebėsiu tik vieną: strategijos kontroliuoti neverta - ja reikia vadovautis. 9. Kaip įlįsti į pavaldinio galvą?Klausimas apie tai, kaip atrinkti geriausią darbuotoją - daugeliui buvo sunkus. Tai vienas iš klausimų su tikslingai įvestais spąstais. Čia į juos pakliūna daugiau, nei pusė atsakinėjusiųjų. Prisiminkite, kad kandidato kvalifikaciją patikrino IT specialistai, o jūs apie tai neišmanote. Nekvalifikuotai tikrinti kvalifikaciją ar remtis senais popieriais - vargu, ar geras sprendimas. Pabandykite atsidurti kandidatų kailyje, pabandykite pagal išorinius požymius suprasti jų minčių eigą, jų pasaulio supratimą - ir atsakymas bus tiesiog stebėtinai aiškus. 10. Kur ieškoti įmonės problemų?Apribojimų teorijos šalininkai tikrai atliko didelį darbą: dauguma atsakinėjusių žino, kad bėdų reikia ieškoti ne ten, kur viskas gerai, o ten, kur jos pridaro daugiausiai žalos. Daugelis supranta ir tai, kad realistiniai procesų aprašymai bei galimybės vienareikšmiškai vertinti veiklas - esminės priemonės, leidžiančios atrasti, kur ir ką reikia gerinti. Deja, praktika čia kiek primena klausimą su apskaita: neretas atvejis, kai įmonės veikla "gerinama", atsisakant visko, kas neneša tiesioginio pelno. 11. Kokią įmonę galima laikyti tobula?Tai truputį filosofinis klausimas. Mane išties nudžiugino, kad dauguma atsakinėjusiųjų idealią įmonę įsivaizduoja taip pat, kaip ir aš: nuolat tobulėjančią, sugebančią apgalvotai keistis, efektyviai sprendžiančią savo problemas. --Ričardas Savukynas , 2009 |
Raktažodžiai
|