Vadybos pagrindų testas - rezultatai (1 vs 2)

Vadybos pagrindų testas - rezultatai (1 vs 2)

Versija 1 iš 31 Rugp 2009, 08:43

Main
 
Redaguoti versiją

Versija 2 iš 1 Rugs 2009, 15:38

Main
 
Redaguoti versiją
Compare with Next Revision →

Content

Line #1 Line #1
Jau netoli 100 žmonių padarė geros vadybos pagrindų testą, tad matyt norėtumėt sužinoti ir rezultatus bei statistiką. Išsyk pasakysiu, kad tikslių atsakymų neduosiu: testas šitaip prarastų prasmę tiems, kas dar nebandė savęs. Kita vertus, paprastas teisingų/neteisingų atsakymų sąrašas mažai, ką duotų: kaip ir aritmetikoje, taip ir vadyboje svarbesnis yra bendras supratimas, o ne informacija apie tai, kad "2+2=3" buvo neteisingas atsakymas.  Jau netoli 100 žmonių padarė geros vadybos pagrindų testą, tad matyt norėtumėt sužinoti ir rezultatus bei statistiką. Išsyk pasakysiu, kad tikslių atsakymų neduosiu: testas šitaip prarastų prasmę tiems, kas dar nebandė savęs. Kita vertus, paprastas teisingų/neteisingų atsakymų sąrašas mažai, ką duotų: kaip ir aritmetikoje, taip ir vadyboje svarbesnis yra bendras supratimas, o ne informacija apie tai, kad "2+2=3" buvo neteisingas atsakymas. 
   
-Testas išties nėra rimtas - jis netikrina jūsų išsilavinimo, o tik bendrą požiūrį ir supratimą, gal šiek tiek - ir praktinę vadovavimo patirtį. Specialiai taip testas ir buvo kurtas - kad būtų įdomus, lengvas, suprantamas ne tik vadovams ir kartu sukeliantis minčių. Gerą rezultatą gali gauti ir žmogus, kuris nėra vadovavęs, kita vertus, kai kuriems vadovams šiame teste irgi gali nepasisekti. +Testas išties nėra rimtas - jis netikrina jūsų išsilavinimo, o tik bendrą požiūrį ir supratimą, gal šiek tiek - ir praktinę vadovavimo patirtį. Visgi teste yra nemažai tikslingų spąstų, į kuriuos galite pakliūti, netgi turėdamas patirties. Specialiai taip testas ir buvo kurtas - kad būtų įdomus, lengvas, suprantamas ne tik vadovams ir kartu sukeliantis minčių. Gerą rezultatą gali gauti ir žmogus, kuris nėra vadovavęs, kita vertus, kai kuriems vadovams šiame teste irgi gali nepasisekti. 
   
== Vadybos klausimų analizė ==  == Vadybos klausimų analizė == 
=== 1. Kokios svarbiausios vadovo funkcijos? ===  === 1. Kokios svarbiausios vadovo funkcijos? === 
-Dauguma žino, kad vadovas - tai koordinatorius, atsakantis už savo pavaldinius. Bet daug mažiau žmonių susimąsto, kad vadovas turi dar ir užtikrinti, kad jo padalinys gerai saveikautų su kitais įmonės padaliniais. Bene dažniausia "gyvenimiška" atsakinėtojų klaida - kad vadovas privalo pakeisti pavaldinius darbe. Jei taip manote - pagalvokite apie tai, kaip kažkuris iš troleibusų parko vadovų sėda už vairo vietoj susirgusio darbuotojo..+Dauguma žino, kad vadovas - tai koordinatorius, atsakantis už savo pavaldinius. Bet daug mažiau žmonių susimąsto, kad vadovas turi dar ir užtikrinti, kad jo padalinys gerai sąveikautų su kitais įmonės padaliniais. Bene dažniausia "gyvenimiška" atsakinėtojų klaida - kad vadovas privalo pakeisti pavaldinius darbe. Jei taip manote - pagalvokite apie tai, kaip kažkuris iš troleibusų parko vadovų sėda už vairo vietoj susirgusio darbuotojo - vargu, ar tai bus efektyvus sprendimas
   
=== 2. Kokie būna procesai pagal sąveiką? ===  === 2. Kokie būna procesai pagal sąveiką? === 
-Žinoma, galim tarti, kad yra vienkartiniai procesai - projektai, o yra šiaip daugkartiniai ar netgi su laiku susiję... Bet čia svarbesnė mintis apie tai, kaip procesai sąveikauja. Yra reaguojantys procesai, kurie nekuria kažkokių naujų įvykių, o tik apdirba išorinius signalus (prisiminkim [[Incidentų valdymas|Incidentų valdymą]]), o yra ir tokių, kurie sukuria įvykius patys (prisiminkime [[Problemų valdymas|Problemų valdymą]]). Daugelis procesų turi ir vienų, ir kitų savybių, o paversti procesą aktyvesniu - sudėtingas, tačiau labai daug naudos atnešantis uždavinys. +Žinoma, galim tarti, kad yra vienkartiniai procesai - projektai, o yra šiaip daugkartiniai ar netgi su laiku susiję... Bet čia svarbesnė mintis apie tai, kaip procesai sąveikauja vienas su kitu. Yra reaguojantys procesai, kurie nekuria kažkokių naujų įvykių, o tik apdirba išorinius signalus, gautus iš kitų procesų (prisiminkim [[Incidentų valdymas|Incidentų valdymą]]), o yra ir tokių, kurie kitiems procesams skirtus įvykius sukuria patys (prisiminkime [[Problemų valdymas|Problemų valdymą]]). Daugelis procesų turi ir vienų, ir kitų savybių, o paversti jau esamą procesą aktyvesniu - sudėtingas, tačiau labai daug naudos atnešantis uždavinys. 
   
=== 3. Kas yra raktinė persona? ===  === 3. Kas yra raktinė persona? === 
Line #14 Line #14
   
=== 4. Kam reikalingas kokybės valdymas? ===  === 4. Kam reikalingas kokybės valdymas? === 
-Kaip ir verta tikėtis, dauguma galvoja, kad kokybės valdymas reikalingas tam, kad gaminti tragiškai brangias ir elitines prekes. Visgi netoli pusės atsakinėjusiųjų žino, kad esminiai dalykai, kuriuos duoda [[kokybės vadyba]] - tai realų verslą atspindinti apskaita, sutaupytos lėšos, optimizuoti finansai. +Kaip ir verta tikėtis, dauguma galvoja, kad kokybės valdymas reikalingas tam, kad gaminti tragiškai brangias ir elitines prekes. Čia tik galėčiau priminti: kokybės vadyba - tai visapusiškas veiklos ''optimizavimas''. Visgi netoli pusės atsakinėjusiųjų žino, kad esminiai dalykai, kuriuos duoda [[kokybės vadyba]] - tai realų verslą atspindinti apskaita, sutaupytos lėšos, optimizuoti finansai. 
   
=== 5. Kam reikalinga išsami apskaita? ===  === 5. Kam reikalinga išsami apskaita? === 
Line #29 Line #29
   
=== 9. Kaip įlįsti į pavaldinio galvą? ===  === 9. Kaip įlįsti į pavaldinio galvą? === 
-Klausimas apie tai, kaip atrinkti geriausią darbuotoją - daugeliui buvo sunkus. Tai vienas iš klausimų su tikslingai įvestais spąstais. Čia į juos pakliūna daugiau, nei pusė atsakinėjusiųjų. Prisiminkite, kad kandidato kvalifikaciją patikrino IT specialistai, o jūs apie tai neišmanote. Tikrinti kvalifikaciją dar kartą ar remtis senais popieriais - vargu, ar geras sprendimas. Pabandykite atsidurti kandidatų kailyje, pabandykite pagal išorinius požymius suprasti jų minčių eigą, jų pasaulio supratimą - ir atsakymas bus tiesiog stebėtinai aiškus. +Klausimas apie tai, kaip atrinkti geriausią darbuotoją - daugeliui buvo sunkus. Tai vienas iš klausimų su tikslingai įvestais spąstais. Čia į juos pakliūna daugiau, nei pusė atsakinėjusiųjų. Prisiminkite, kad kandidato kvalifikaciją patikrino IT specialistai, o jūs apie tai neišmanote. Nekvalifikuotai tikrinti kvalifikaciją ar remtis senais popieriais - vargu, ar geras sprendimas. Pabandykite atsidurti kandidatų kailyje, pabandykite pagal išorinius požymius suprasti jų minčių eigą, jų pasaulio supratimą - ir atsakymas bus tiesiog stebėtinai aiškus. 
   
=== 10. Kur ieškoti įmonės problemų? ===  === 10. Kur ieškoti įmonės problemų? === 
-[[Apribojimų teorija|Apribojimų teorijos]] šalininkai tikrai atliko didelį darbą: dauguma atsakinėjusių žino, kad bėdų reikia ieškoti ne ten, kur viskas gerai, o ten, kur jos pridaro daugiausiai žalos. Daugelis supranta ir tai, kad procesų aprašymai bei galimybės vienareikšmiškai vertinti veiklas - esminės priemonės, leidžiančios atrasti, kur ir ką reikia gerinti. Deja, praktika čia kiek primena klausimą su apskaita: neretas atvejis, kai įmonės veikla "gerinama", atsisakant visko, kas neneša tiesioginio pelno. +[[Apribojimų teorija|Apribojimų teorijos]] šalininkai tikrai atliko didelį darbą: dauguma atsakinėjusių žino, kad bėdų reikia ieškoti ne ten, kur viskas gerai, o ten, kur jos pridaro daugiausiai žalos. Daugelis supranta ir tai, kad realistiniai procesų aprašymai bei galimybės vienareikšmiškai vertinti veiklas - esminės priemonės, leidžiančios atrasti, kur ir ką reikia gerinti. Deja, praktika čia kiek primena klausimą su apskaita: neretas atvejis, kai įmonės veikla "gerinama", atsisakant visko, kas neneša tiesioginio pelno. 
   
=== 11. Kokią įmonę galima laikyti tobula? ===  === 11. Kokią įmonę galima laikyti tobula? === 

Raktažodžiai

-  +testai,vadyba,įvadas 
Raktažodžiai