itSM.lt Meniu Procesinis valdymas Naudingos nuorodos Naudotojo meniu
|
TerminaiProcesinėje vadyboje taikomų terminų sąrašas
Struktūrinis vienetas – atskiras, savarankiškas struktūrinis bendrovės vienetas (įmonė, departamentas, skyrius, grupė ir t.t.), turintis savo nuostatus, vadovybę, funkcijas ir veiklas. Fizinis asmuo, individualioji įmonė – individualus asmuo, veikiantis asmeniškai savo vardu; taip vadinama įmonė, neturinti juridinio asmens teisių .
Marketingo strategija – tai funkcinė strategija, susijusi su kainų nustatymu, pardavimų skatinimu ir, sukuriama kiekvienai rinkai, atsižvelgiant į konkurentų strategijas, o taip pat atsižvelgiant, kuriai grupei įmonė priklauso (lyderė, inovatorė, specialistė, imitatorė).
Prognozavimas - būsimos padėties nustatymas, remiantis prielaidomis apie galimą įvykių seką, tai lemiamas strateginio planavimo elementas: sistemingas ateities prognozių kūrimas, raidos numatymas. Klientų segmentavimas - marketingo metodas, kurio pagalba įmonė dalina rinką į segmentus pagal konkrečius požymius (vartotojai, produktai, teritorijos, produkto paklausos specifika), atsižvelgdama į rinkos analizės rezultatus. Rinkos segmentas-tai vartotojai, vienodai reaguojantys į įmonės veiksmus, formuojant paklausą ir vykdant pardavimų skatinimą Rinkos segmentas - tai vartotojai, vienodai reaguojantys į įmonės veiksmus, formuojant paklausą ir vykdant pardavimų skatinimą. Klientų segmentai, grupės - suteikiamos klientams, segmentuojant rinką “piltuvėlio” principu: S0-visa rinka (vykdoma atranka iš katalogo); S1-apibrėžta tikslinė rinkos grupė (surinkta grupė iš katalogo kontaktavimui); S2-informacijos interesantai - suspect ( domisi produktais, informacija, bet dar neperka); S3-produkcijos interesantai - prospect (domisi įmonės produktais, pastoviai naudoja panašius produktus); S4-klientai - customers (perkantys įmonės paslaugas ir produktus); S5-nuolatiniai klientai. Rinkos segmentas S0-visa rinka
Dokumento gyvavimo ciklas:
Dokumentų valdymo sistema – informacinė sistema, kuri automatizuoja dokumentų valdymo procesą įmonėje, užtikrindama efektyvų dokumentų gyvavimo ciklą. Organizaciniai dokumentai – įstatai, nuostatai, taisyklės, instrukcijos. Tvarkomieji dokumentai – įsakymai, potvarkiai, nutarimai, nurodymai. Informaciniai dokumentai – protokolai, aktai, pažymėjimai, pažymos ir kt. Normatyviniai dokumentai – dokumentai nustatantys paslaugų atlikimo taisykles, taip pat kitokie valstybės reglamentuoti norminiai aktai (įstatymai, vyriausybės nutarimai, kitų valstybinių institucijų patvirtinti reglamentai, taisykles, kt.). Raštas – dokumentas, skirtas kitoms institucijoms bei atskirų bendrovių arba tos pačios bendrovės struktūrinių vienetų tarpusavio susirašinėjimams, sprendžiant įvairius tarpusavio darbo klausimus. Žymuo - sutartinių ženklų rinkinys, sudarytas iš skaitmenų arba skaitmenų ir raidžių, vienareikšmiškai ženklinantis dokumentus Santrumpos (raidiniai pavadinimų trumpiniai) — tai pavadinimų trumpiniai, sudaryti iš savarankiškų žodžių pirmųjų raidžių. Nesavarankiški žodžiai (jungtukas ir prielinksniai) praleidžiami. Archyvas – tai įmonės padalinys, kuris priima ir saugo dokumentus, nenaudojamus kasdienėje veikloje, bet kurių informacija gali būti panaudota ateityje (kaip įrodymai, atsekamumui užtikrinti ir kt.) Elektroninis archyvas – duomenų bazė, kurios paskirtis - susistemintų elektroninių dokumentų archyvinis saugojimas. Žinių valdymas - sisteminis informacijos rinkimo, kaupimo, pavertimo naudingomis žiniomis ir naudojimo procesas, kuris padeda darbuotojams efektyviau atlikti savo funkcijas, pasitelkiant geriausią patirtį. Žinių valdymo sistema - informacinė sistema, kuri suteikia gebėjimų organizuoti, saugoti, dalytis susistemintomis žiniomis. Savitarnos žinių bazė (sprendimų duomenų bazė) - visų žinomų klasifikuotų problemų ir sudėtingų užduočių sprendimo būdai, patalpinti informacinėje sistemoje, padedantys darbuotojams savarankiškai gauti atsakymus į iškilusius klausimus. Žinių sąvokų hierachija: Duomenys Informacija
Žinios
Patyrimas Duomenys – užfiksuoti elementarūs informaciniai objektai, nesusisteminti į bendrą kontekstą (pvz. klientų, užsakymų apskaitos duomenys). Informacija – susisteminti ir agreguoti duomenys. Žinios – įsisavinta ir suvokta darbuotojų informacija. (pvz. idėjos, taisyklės, teorijos, nuomonės, sąvokos). Patyrimas – panaudotos žinios kasdienėje veikloje, kai sutaupomas laikas, pasiekiama geriausių rezultatų, sumažinami veiklos kaštai. Know- how – progresyvios mokslinės, techninės, komercinės ar kitos žinios, visiškai ar iš dalies neskelbiamos, nes jų turėjimas laiduoja tam tikrą pranašumą. Sprendimai - tai iškilusių klausimų sprendimo būdų aprašymas. Sprendimų duomenų bazė leidžia kurti, saugoti, klasifikuoti įvairius sprendimus, o taip pat ir vykdyti jų paiešką. Sprendimų katalogai – tai sprendimų klasifikacija pagal temas ir vartotojų grupes. Vienas sprendimas gali priklausyti keliems katalogams. Rolė – kurią priskyrus darbuotojui, sistemos administratorius suteikia vartotojui teisę naudoti funkcijų rinkinį sistemoje. Paslauga - tiekėjo ir kliento tarpusavio sąveikoje atliekamų veiksmų bei tiekėjo vidaus veiklos, skirtos kliento poreikiams tenkinti, rezultatai. Operatyvinis CRM – apima sritis, kuriose įmonė tiesiogiai kontaktuoja su klientu (sąlyčio taškus), tai tiesioginiai ryšiai su klientais ir partneriais, užtikrinantys operatyvesnį ir geresnį bendradarbiavimą. Operacinis CRM padaro bendravimą su klientu tiesesniu ir efektyvesniu, tačiau tai nebūtinai reiškia tobulesni aptarnavimą. Analitinis CRM padeda surinkti ir analizuoti klientų ir darbuotojų kontaktinę informaciją. Sudaro galimybę įmonės vadovybei, rinkodaros tarnyboms priimti strateginius ir operatyvinio valdymo sprendimus. Funkciniai reikalavimai verslo valdymo sistemai - tai dokumentas , kurio pagrindu suformuojama techninė užduotis sistemos programavimui. Skirtingose diegimo metodikose vadinamas EDD -"Enterprise Design Document", FRD -"Functional Requirement Document" arba BR - "Business Requirement". Funkcinių Reikalavimų Dokumente aprašoma: * kokius procesų žingsnius turi automatizuoti verslo valdymo sistema (proceso Workflow); * kokia informacija turi būti įvedama į sistemą proceso eigoje (proceso In Put); * kokias ataskaitas turi suformuoti sistema, kad būtų užtikrintas proceso efektyvus valdymas (proceso Out Put).
|
Raktažodžiai
|