it
SM.lt
Problem management
Žiūrėti kodą
itSM Pradžia
ITIL
Procesinis vald...
Metodologijų pa...
?
itSM.lt Meniu
Į pradžią
itSM Forumas
Vadybos testai
LinkedIn itSM grupė
Visi blogo straipsniai
Prenumerata (RSS/Atom)
Procesinis valdymas
ISO-9000
Balanced Scorecard
Six Sigma
ITIL
- Service Support
- Service Delivery
Naudingos nuorodos
Common Sense
Main
Home
Puslapiai
Aptarimas
Pakeitimų sąrašas
Naudotojo meniu
Prisijungti
Registruotis
Nustatymai ...
Išplėstinis persukimas
Išorinės nuorodos
Problem management
Žiūrėti kodą
Aptarimas
Istorija
Skirtumai
?
Problem management
All Sections
--------------------
Daugiau
Atsiųsti
Uždaryti
'''Problem management''', (Problemų valdymas) - tai [[procesas]], atsakingas už incidentų (gedimų) priežasčių identifikavimą bei šalinimą. Šio proceso tikslas - atrasti problemas, išaiškinti jų kilmę, rasti jų sprendimo būdus. Suradus sprendimo būdą, pakeitimų valdymo procesas pašalina problemas. Tuo atveju, kai sprendimo būdai nerasti, turi būti atrandami daliniai sprendimai (angl. [[workaraund]]), palengvinantys incidentų valdymo procesą. Problemos sąvoka [[ITIL]] reiškia nežinomą vieno ar kelių incidentų priežastį. Problema, kuri yra identifikuota, turi sprendimo būdus ir yra pašalinta, vadinama žinoma klaida (angl. [[known error]]). Priklausomai nuo to, ar ieškomos jau buvusių incidentų priežastys, ar siekiama su incidentais kovoti prevenciškai, išskiriami du problemų valdymo būdai: * Reaktyviniame (angl. reactive) problemų valdyme nagrinėjamos tik jau egzistuojančios, aktyvios problemos, kurios jau yra sukėlusios incidentų. Pagrindinis duomenų šaltinis šiuo atveju - incidentų statistika, darbuotojų pastebėjimai ir pan. * Proaktyviniame (angl. proactive) problemų valdyme šalinamos tos galimos problemos, kurios dar nekėlė incidentų, bet gali jų sukelti ateityje. Šiuo atveju didžiausią reikšmę turi [[Capacity management]] (resursų valdymo) procesas. Praktikoje proaktyviai šalinti problemas sugeba tik įmonės, pakankamai pilnai įdiegusios [[ITIL]] ar kitas IT valdymo metodologijas. Problemų valdymas - bene vienintelė [[ITIL]] sritis, kurios darbo metodai dažniausiai negali būti tiksliai apibrėžiami: problema - neapibrėžti, nežinomi dalykai, atitinkamai, jos reikia ieškoti "kažkaip". Egzistuoja keli svarbiausi informacijos šaltiniai, kuriais remiantis, galima atrasti problemas: * Incidentų ir monitoringo statistika * Resursų valdymo duomenys * Įvairių organizacijų (techninės ir programinės įrangos tiekėjų, etc.) pranešimai apie pastebėtas klaidas * Žmonių pastebėjimai: ** Įvairių darbuotojų, visų pirma, Service Desk, intuityvūs pastebėjimai. ** Kvalifikuotesnių klientų pastebėjimai apie "keistenybes" ar gedimų pasikartojimus. ** Specialistų pastebėjimai apie reguliarius ar keistus incidentus ir jų priežastis. Problemų valdymo procesas reikalauja aukštos problemų vadovo (angl. Problem manager) techninės kvalifikacijos, statistikos žinių, intuicijos, bei labai geros psichologinės atmosferos įmonėje. Problemų valdymo procesas visada įtraukiamas į [[IT Continuity management]] palaikymą, sunkių incidentų sprendimą. ---- '''[http://www.itsm.lt/forumas/viewtopic.php?f=2&t=14 Diskusija apie problemų valdymą]'''
Raktažodžiai :
Redagavimo apibendrinimas :
Raktažodžiai
Aktyvaus planavimo ciklas (1)
Alignability (1)
APC (1)
APM (1)
apribojimų teorija (1)
APS (1)
Artendus (2)
auditas (2)
Balanced Scorecard (2)
BC (1)
best practice (1)
blogas (1)
blogiausia praktika (1)
Borse Hermes (1)
BSC (1)
Capability Maturity Model (1)
Client relationship management (1)
CMM (2)
CMMI (2)
CMS (2)
CobIT (3)
Configuration management (1)
Continuity (1)
CRM (1)
Customer relationship management (1)
diagrama (2)
DocLogix (1)
duomenų valdymas (1)
ekonomika (1)
FITS (1)
flow chart (2)
geriausia praktika (2)
greitas diegimas (1)
human resources (1)
humoras (1)
informacijos valdymas (1)
internetas (2)
inventorizacija (1)
ishikawa (1)
ISO-9000 (5)
ISO-9001 (5)
ISPL (1)
istorija (1)
IT (1)
ITIL (13)
itSM (2)
IT valdymas (1)
kapitalizmas (1)
klientų aptarnavimas (1)
kokybės vadyba (4)
konfigūracijų valdymas (1)
Lietuva (1)
logotipas (1)
LOTS (1)
Malcolm Baldridge (1)
marketing (1)
marketingas (3)
MBNQA (1)
metodologija (4)
Microsoft (1)
Microsoft Operations Framework (1)
MOF (1)
monitoringas (1)
naujienos (1)
nuorodos (1)
optimizavimas (1)
palyginimas (2)
pardavimai (2)
Pareto (2)
paslaugų teikimas (1)
personalo vadyba (1)
personnel management (1)
Pirkimai (1)
Pirkimų valdymas (1)
planavimas (3)
procesai (10)
procesinis valdymas (5)
programinė įranga (1)
projektų valdymas (1)
Quality award (1)
revizija (1)
rizikos (2)
rėmėjai (1)
sales (1)
Sarbanes Oxley (1)
saugumas (1)
security (1)
sertifikavimas (1)
Service desk (2)
Six Sigma (2)
SOX (1)
standartas (2)
standartizacija (1)
statistika (2)
straipsniai (1)
strategija (1)
strateginis valdymas (1)
SWOT (2)
terminai (1)
testai (2)
tikslai (1)
vadyba (6)
verslas (1)
wiki (2)
wikyblog (1)
worst practice (1)
įvadas (10)