Pareto principas (1 vs 2)

Pareto principas (1 vs 2)

Versija 1 iš 24 Vas 2008, 14:06

Main
 
Redaguoti versiją

Versija 2 iš 24 Vas 2008, 14:19

Main
 
Redaguoti versiją
Compare with Next Revision →

Content

Line #1 Line #1
-Pareto principas, dar žinomas, kaip 80 ir 20 taisyklė, faktorių negausumo dėsnis ir pan., teigia, kad daugelio įvykių atveju, apie 80 procentų reiškinių kyla dėl 20 procentų priežasčių. Dėsnį atrado Italijos ekonomistas Vilfredas Paretas (''Vilfredo Pareto''), kuris pastebėjo, jog 80 procentų visų pajamų Italijoje gauna vos 20 procentų žmonių. Versle šis dėsnis plačiai žinomas: dažnai 80 procentų pardavimų tenka maždaug 20 procentų klientų. +'''Pareto principas''', dar žinomas, kaip 80 ir 20 taisyklė, faktorių negausumo dėsnis ir pan., teigia, kad daugelio įvykių atveju, apie 80 procentų reiškinių kyla dėl 20 procentų priežasčių. Dėsnį atrado Italijos ekonomistas Vilfredas Paretas (''Vilfredo Pareto''), kuris pastebėjo, jog 80 procentų visų pajamų Italijoje gauna vos 20 procentų žmonių. Versle šis dėsnis plačiai žinomas: dažnai 80 procentų pardavimų tenka maždaug 20 procentų klientų. 
   
Nors Pareto principas nėra visagalis, labai dažnai pastebimi panašūs reiškiniai, kuriuos būtų galima pavadinti 90/10, 70/30, 98/2 ir panašiomis taisyklėmis. Kita vertus, būna ir atvejų, kai tokie pasiskirstymai nėra atrandami.  Nors Pareto principas nėra visagalis, labai dažnai pastebimi panašūs reiškiniai, kuriuos būtų galima pavadinti 90/10, 70/30, 98/2 ir panašiomis taisyklėmis. Kita vertus, būna ir atvejų, kai tokie pasiskirstymai nėra atrandami. 
Line #7 Line #7
Idealiu atveju Pareto principas gali būti dvipusis: 80 procentų klientų kreipimųsi gali būti dėl 20 procentų priežasčių, o 20 procentų klientų kreipimųsi gali tekti 80 procentų visų išlaidų. Todėl kartais kalbama ir apie tai, kad egzistuoja 64/4 dėsnis.  Idealiu atveju Pareto principas gali būti dvipusis: 80 procentų klientų kreipimųsi gali būti dėl 20 procentų priežasčių, o 20 procentų klientų kreipimųsi gali tekti 80 procentų visų išlaidų. Todėl kartais kalbama ir apie tai, kad egzistuoja 64/4 dėsnis. 
   
-Žemiau esančioje diagramoje - gan tipiškas praktinis priežasčių ir pasekmių pasiskirstymas: didžiausią kiekį klientų kreipimųsi dėl neveikiančio elektroninio pašto per mėnesį sukelia pavienis serverio neveikimo atvejis. Tai reiškia, kad įvedus kraštutinai griežtą serverio priežiūros kontrolę, klientų kreipimųsi skaičių galima būtų sumažinti vos ne dvigubai. +Žemiau esančioje diagramoje - gan tipiškas praktinis priežasčių ir pasekmių pasiskirstymas: didžiausią kiekį klientų kreipimųsi dėl neveikiančio elektroninio pašto per mėnesį sukelia pavienis serverio neveikimo atvejis. Tai reiškia, kad įvedus kraštutinai griežtą serverio priežiūros kontrolę, klientų kreipimųsi skaičių (o tuo pačiu - išlaidas bei nepasitenkinimą) galima būtų sumažinti vos ne dvigubai. 
   
 +[[Image:pareto_diagrama.jpg]] 
   
   

Raktažodžiai

-  +Pareto,optimizavimas,procesinis valdymas,statistika 
Raktažodžiai