it
SM.lt
Kokybės įrankiai
Žiūrėti kodą
itSM Pradžia
ITIL
Procesinis vald...
Metodologijų pa...
?
itSM.lt Meniu
Į pradžią
itSM Forumas
Vadybos testai
LinkedIn itSM grupė
Visi blogo straipsniai
Prenumerata (RSS/Atom)
Procesinis valdymas
ISO-9000
Balanced Scorecard
Six Sigma
ITIL
- Service Support
- Service Delivery
Naudingos nuorodos
Common Sense
Main
Home
Puslapiai
Aptarimas
Pakeitimų sąrašas
Naudotojo meniu
Prisijungti
Registruotis
Nustatymai ...
Išplėstinis persukimas
Išorinės nuorodos
Kokybės įrankiai
Žiūrėti kodą
Aptarimas
Istorija
Skirtumai
?
Kokybės įrankiai
X
Warning:
You are not editing the most recent version of this page.
Saving will replace the newest version with this out-of-date version.
All Sections
--------------------
Daugiau
Atsiųsti
Uždaryti
Pagrindiniai procesinio (kokybės) valdymo įrankiai (priemonės sėkmingai įmonės veiklai įgyvendinti) - kokie jie yra ir kaip gi juos naudoti? Iš esmės, visas šias priemones galima suskirstyti į tris grupes: * strateginės - valdančios visą įmonę ilgalaikėje perspektyvoje * operacinės - padedančias susieti kasdienę veiklą su ilgalaikiais įmonės tikslais * taktinės - taikomos kasdienėje veikloje, naudojamos žemesnių grandžių darbuotojų Kiekviena iš šių priemonių turi savus tikslus, jas tiria yra atskiros metodologijos bei metodikos, todėl neverta jų painioti (pvz., naudoti operacinį [[ITIL]] strateginiam įmonės valdymui ar strateginį [[Balanced Scorecard]] bandyti pritaikyti standartiniams darbuotojo veiksmams vertinti). Kai kurie įrankiai tinkami įvairiems įmonės veikimo lygmenims (pvz., grupinio darbo programos ar biudžetai), tuo tarpu kiti - tik specifinėms veiklos sritims (pvz., kontrolės lapai ar statistinio pasiskirstymo diagramos). Žemiau pateikti sąrašai - tai įvairios priemonės, sąlyginai suskirstytos į grupes pagal tai, kokiam lygmeniui jos yra pačios būtiniausios. == Strateginio valdymo įrankiai == Didžiąja dalimi - tai įvairūs bendrieji įmonės dokumentai ir įrankiai, naudojami vadovybės bei pagrindinių įmonės padalinių veiklos kontrolei. Šiuos įrankius pateikia įvairios metodologijos, iš kurių žinomiausios - tai [[Balanced Scorecard]], [[APS]] ir pan.: * Vizija, misija, vertybės - tai įmonės bendrojo reguliavimo priemonės, susiejančios strateginius įmonės procesus su bendraisiais akcininkų reikalavimais * Tikslai (strateginis tikslų žemėlapis) - tai konkretizuotos bendrojo reguliavimo priemonės, apibrėžiančios akcininkų reikalavimus vidiniais įmonės terminais * Įmonės politikos (kokybės politika, aplinkosaugos politika ir pan.) - bendrosios kasdienio veiklos reguliavimo priemonės * Vystymo planai bei strateginės programos - konkrečių vadovybės veiksmų planai * Biudžetai - finansinės prognozės bei finansinės vadovybės veiksmų planų išraiškos == Operacinio valdymo įrankiai == Šių įrankių tarpe išvardinti ir tokie, kurie tiktų ir strateginiam visos įmonės valdymui bei planavimui, tačiau dažniau naudojami operaciniame valdyme bei planavime. Tipiškiausi iš jų - tai paslaugų bei gamybos analizės bei statistinio vertinimo įrankiai: * Analitiniai įrankiai: ** Ašakinės diagramos (Ishikawa arba priežasčių-pasekmių diagramos) - padeda identifikuoti paslaugų ir gamybos procesų sudedamųjų dalių priklausomybes ** Procesų blokinės schemos - leidžia vienareikšmiškai apibrėžti atskirus darbų etapus viso proceso rėmuose * Statistinės analizės įrankiai: ** Histogramos - leidžia įvertinti pasiskirstymų dažnumus ** Pareto grafikai - leidžia identifikuoti pagrindines nuokrypių priežastis ** Kontrolės grafikai - leidžia vertinti ilgalaikius parametrų pokyčius ** Sklaidos diagramos - leidžia atrasti parametrų nuokrypio koncentracijos zonas ** Kitos statistinės analizės priemonės * Projektų valdymo bei ilgalaikio planavimo priemonės: ** Gantt diagramos - leidžia vizualiai įvertinti darbų tarpusavio laikus ** PERT diagramos - leidžia vizualiai įvertinti darbų tarpusavio priklausomybes == Taktinio valdymo įrankiai == Taktiniams valdymo įrankiams priskirtinos visos komunikacijos bei darbų priemonės, kurios gali būti panaudotos žemesnių grandžių darbuotojų veikloje: * Visos tiesioginės komunikacijos priemonės (el. pašto programos, telefonas, "Post-It" lipdukai ir pan.) - leidžia efektyviai keistis informacija * Grupiniai ir asmeniniai kalendoriai (ir kalendoriai-knygutės, ir kalendoriai serveriuose, pvz., Exchange) - leidžia vykdyti kasdienį darbų planavimą * Darbų paskyros - leidžia kontroliuojamai perduoti darbus darbuotojams ar kitiems įmonės padaliniams * Patikrinimo sąrašai (angl. ''Check list'') - leidžia tiksliai sukontroliuoti suplanuotų darbų įvykdymą * Procedūros bei instrukcijos - leidžia susieti operacinio lygmens reikalavimus su taktiniu lygmeniu * Darbo su klientais kontrolės programos (CRM, Servicedesk ir pan.) - automatizuoja dalį darbų, leidžia susieti taktinį lygmenį su operaciniu * Kitos kasdienės darbų kontrolės ir informavimo priemonės Taigi, kaip matome, net paprasčiausias sąrašas gavosi pakankamai didelis, jog sunku jį būtų įsiminti. Kaip sėkmingai šiuos įrankius panaudosite savo įmonės darbe - priklausys tik nuo jūsų.
Raktažodžiai :
Redagavimo apibendrinimas :
Raktažodžiai
Aktyvaus planavimo ciklas (1)
Alignability (1)
APC (1)
APM (1)
apribojimų teorija (1)
APS (1)
Artendus (2)
auditas (2)
Balanced Scorecard (2)
BC (1)
best practice (1)
blogas (1)
blogiausia praktika (1)
Borse Hermes (1)
BSC (1)
Capability Maturity Model (1)
Client relationship management (1)
CMM (2)
CMMI (2)
CMS (2)
CobIT (3)
Configuration management (1)
Continuity (1)
CRM (1)
Customer relationship management (1)
diagrama (2)
DocLogix (1)
duomenų valdymas (1)
ekonomika (1)
FITS (1)
flow chart (2)
geriausia praktika (2)
greitas diegimas (1)
human resources (1)
humoras (1)
informacijos valdymas (1)
internetas (2)
inventorizacija (1)
ishikawa (1)
ISO-9000 (5)
ISO-9001 (5)
ISPL (1)
istorija (1)
IT (1)
ITIL (13)
itSM (2)
IT valdymas (1)
kapitalizmas (1)
klientų aptarnavimas (1)
kokybės vadyba (4)
konfigūracijų valdymas (1)
Lietuva (1)
logotipas (1)
LOTS (1)
Malcolm Baldridge (1)
marketing (1)
marketingas (3)
MBNQA (1)
metodologija (4)
Microsoft (1)
Microsoft Operations Framework (1)
MOF (1)
monitoringas (1)
naujienos (1)
nuorodos (1)
optimizavimas (1)
palyginimas (2)
pardavimai (2)
Pareto (2)
paslaugų teikimas (1)
personalo vadyba (1)
personnel management (1)
Pirkimai (1)
Pirkimų valdymas (1)
planavimas (3)
procesai (10)
procesinis valdymas (5)
programinė įranga (1)
projektų valdymas (1)
Quality award (1)
revizija (1)
rizikos (2)
rėmėjai (1)
sales (1)
Sarbanes Oxley (1)
saugumas (1)
security (1)
sertifikavimas (1)
Service desk (2)
Six Sigma (2)
SOX (1)
standartas (2)
standartizacija (1)
statistika (2)
straipsniai (1)
strategija (1)
strateginis valdymas (1)
SWOT (2)
terminai (1)
testai (2)
tikslai (1)
vadyba (6)
verslas (1)
wiki (2)
wikyblog (1)
worst practice (1)
įvadas (10)